شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان اصفهان
تاریخ : سه شنبه 20 ارديبهشت 1401
کد 54

جلسه کارگروه کارشناسی شورا با موضوع ساختار جددی وزارت صمت برگزار شد.

پیشنهادات فعالان اقتصادی در خصوص ساختار جدید وزارت صمت و ادارات کل تابعه استانی در جلسه کارشناسی شورا مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

جلسه کارگروه کارشناسی در تاریخ 1401/02/19با حضور مدیر کل گمرکات استان، نمایندگان استانداری، سازمان¬های مدیریت و برنامه ریزی و جهاد کشاورزی، اداره کل صمت استان، اداره کل امور مالیاتی استان، انجمن شرکت های دانش بنیان، اتاق های تعاون و اصناف، اعضای بخش خصوصی و تعاونی شورا، کمیسیون تجارت، خدمات و ارتباطات اتاق بازرگانی و مشاورین بانکی، حقوقی و مالیاتی اتاق برگزار گردید.
در این جلسه آقای میرزاامیری، مدیر اجرایی دبیرخانه شورا ابتدا به ارائه گزارش از مشکلات ساختار جدید پرداخته و افزود:با توجه به مشکلات عدیده ای که برای فعالان اقتصادی در خصوص ساختار جدید به وجود آمده و  نیز با توجه به اینکه ذینفع اصلی وزارت صمت و ادارات کل صمت استانها، بخش خصوصی هستند لازم بود در اجرای مواد 2 و 3 قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار نظر اتاق ها در این خصوص اخذ شود. همچنین این تغییر سبب کاهش اختیارات استانی و افزایش تمرکز در انجام امور در وزارت صمت شده است.
در ادامه آقای صفاری پور نماینده سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گفت:با توجه به نقش عمده صنعت اصفهان در اقتصاد کل کشور، بهتر است استان اصفهان در قالب سازمان باقی بماند. با توجه به اهمیت موضوع پیشنهاد می­شود این موضوع به تفصیل در کارگروهی متشکل از نمایندگان استانداری، سازمان مدیریت و برنامه ­ریزی، ادارات کل صمت و گمرکات استان و اتاق های سه­ گانه بررسی و پیشنهاداتی به منظور اصلاح ارائه شود.
در پایان مقرر گردید کمیته ای با حضور نمایندگان استانداری، سازمان های صمت و مدیریت و برنامه ریزی استان، اتاق های بازرگانی، اصناف و تعاون تشکیل و نسبت به بررسی و تکمیل پیشنهادات اولیه در جلسه اقدام نمایند.