شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان اصفهان
تاریخ : دوشنبه 22 فروردين 1401
کد 26

شناسایی قوانین و مقررات مخل شرکت‌های دانش‌بنیان در دستور کار شورای گفت‌و‌گو قرار گیرد

در جلسه مشترک منطقه ویژه علم و فناوری، دبیرخانه شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی و انجمن شرکت‌های دانش‌بنیان استان اصفهان عنوان شد: استفاده از ظرفیت منطقه ویژه علم و فناوری استان و انجمن شرکت‌های دانش بنیان به منظور بررسی پروژه‌ها و مسائل کلان استان در حوزه فناوری و شناسایی قوانین و مقررات مخل شرکت‌های دانش‌بنیان، در دستورکار شورای گفت‌وگوی استان قرار گیرد.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان روح الله میرزاامیری، دبیر منطقه ویژه علم و فناوری و مدیر اجرایی دبیرخانه شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی استان اصفهان در این جلسه گفت: مزیّن شدن امسال با شعار «تولید؛ دانش بنیان، اشتغال‌آفرین» وظیفه این سه نهاد را دوچندان کرده است و یقیناً با هم‌افزایی و هماهنگی بین این سه بخش استان می‌توانیم شاهد اتفاقات موثری در حوزه اقتصاد دانش بنیان باشیم.  
وی افزود: تثبیت و توسعه اقتصاد دانش بنیان قطعا نیازمند توسعه عمق بازار برای محصولات شرکت‌های دانش بنیان بوده و در این خصوص توجه به بازارهای صادراتی اجتناب ناپذیر خواهد بود.
میرزاامیری همچنین ضمن معرفی و تشریح ظرفیت‌های شورای گفت‌وگو و منطقه ویژه علم و فناوری،تصریح کرد: با طراحی برنامه عملیاتی برای سال جاری این مهم قابل دستیابی است.
در ادامه فرید نجات بخش، رئیس هیأت مدیره انجمن شرکت‌های دانش‌بنیان استان اصفهان، ضمن بیان اینکه در حال حاضر کشور در جنگ اقتصادی قرار دارد، افزود: با توجه به اینکه حوزه فناوری، حوزه‌ای فرابخشی است، به منظور اجرایی نمودن پروژه‌های کلان استان توسط شرکت‌های دانش‌بنیان، نیازمند حمایت و پشتیبانی دستگاه‌های دولتی به ویژه شهرک علمی و تحقیقاتی استان هستیم.
وی همچنین پیشنهاد الزام توجه به پیوست‌های فناوری در قراردادهای کلان دستگاه‌های دولتی را از الزامات توسعه اقتصاد دانش بنیان برشمرد و ابراز امیدواری کرد که با تهیه بسته پیشنهادی کارشناسی شده در منطقه ویژه علم و فناوری و تصویب این بسته در شورای گفتگو این مهم عملیاتی شود.
سید محمدحسین حسینی نیا دبیر انجمن شرکت‌های دانش بنیان استان نیز در این جلسه در خصوص لزوم ایجاد بستری برای انعقاد قراردادهای بزرگ استان با شرکت‌های دانش¬بنیان عنوان کرد: صنایع بزرگ بایدتقاضای خود در حوزه فناوری را اعلام کرده و بخش تحقیق و توسعه خود را به منظور اجرای پروژه‌ها به شرکت‌های دانش بنیان واگذار نمایند.
در ادامه این جلسه ضمن اشاره به لزوم اجرای نظام‌نامه پیوست فناوری، به تأسیس یک هلدینگ با مشارکت بیش از 50 شرکت دانش بنیان به منظور گردآوری مجموعه‌ای از فناوران استان در کلیه شاخه‌های فناوری برای جذب پروژه‌های بزرگ استان در حوزه‌های مختلف تأکید شد .