شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان اصفهان
تاریخ : جمعه 13 مرداد 1402
کد 84

در نشست کارگروه کارشناسی شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان تاکید شد:

معرفی نمایندگان ثابت و تام‌الاختیار دستگاه‌های اجرایی در حوزه بهبود محیط کسب‌وکار به شورا

در نشست کارگروه کارشناسی شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان مقرر شد دستگاه‌های اجرایی که در شورا نماینده ثابت و تام‌الاختیار ندارند، معاون یا نماینده تامّ الاختیار خود در حوزه بهبود کسب و کار را، به لیست کنونی ابلاغی وزیر محترم اقتصاد و دارایی اضافه کنند.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان، این نشست برای بررسی موضوع یادشده در تاریخ 10/05/1402 در محل اتاق بازرگانی اصفهان و با حضور مدیر اجرایی شورای گفت و گو، مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری، مدیر کل اقتصادی و دارایی، نامیندگان دستگاه های اجرائی مدعو و اعضای بخش خصوصی و تعاونی شورا برگزار شد.
در پایان این جلسه و پس از استماع نظرها و پیشنهادهای حاضران مقرر شد شورای گفتگوی ایران در راستای اجرای ماده 14 قانون بهبود مستمر محیط کسب‌وکار، معرفی مسئولین متناظر در وزارتخانه‌های موضوع این ماده را پیگیری نماید و در مواردی که نمایندگان فوق‌الذکر تعیین‌شده‌اند، دریافت گزارش فعالیت‌های مربوطه را در دستور کار قرار دهد.
 همچنین مسئولان بهبود کسب‌وکار دستگاه‌های اجرایی در استان‌ها (و به‌صورت متناظر در وزارتخانه‌ها) موظفند شکایات و درخواست‌های هیئت مقررات زدایی و بهبود محیط کسب‌وکار و شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی و نیز فعالان اقتصادی اعم از کارفرمایان و کارگران از زیرمجموعه آن نهاد را دریافت، ثبت و پیگیری کرده، به هریک با رویکرد مانع زدایی از تولید، تا حد توان در چارچوب اختیارات قانونی پاسخ کتبی دهند. در همین راستا، هر شش ماه یک‌بار گزارشی از شکایات و مشکلات پرتکرار فعالان اقتصادی را به دبیرخانه شورای گفتگو ارسال کنند.
همچنین، برای اصلاح قوانین و مقررات، بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌ها و اصل‌های اجرایی به شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی و هیئت مقررات زدایی و بهبود محیط کسب‌وکار با هدف مانع زدایی و تسهیل سرمایه‌گذاری و تولید و بهبود رتبه ایران در گزارش‌های بین‌المللی کسب‌وکار (موضوع ماده 22 قانون برنامه ششم توسعه) پیشنهاد ارائه دهند.
همچنین، پیشنهاد افزوده شدن نمایندگانی از دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، شرکت آبفای استان اصفهان، اداره کل استاندارد استان اصفهان، اداره کل منابع طبیعی استان اصفهان، اداره کل تأمین اجتماعی استان اصفهان، شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان، مخابرات، شهرک علمی و تحقیقاتی، پست، دامپزشکی، نظام‌مهندسی ساختمان، فرهنگ و ارشاد اسلامی، بورس، نماینده شورای اسلامی استان اصفهان، تنظیم مقررات، شرکت آبفای شهرستان کاشان، دانشگاه علوم پزشکی کاشان زیر به لیست فعلی شورای گفتگو (ابلاغی وزیر محترم امور اقتصاد و دارایی) در دو سطح استانی و ملی مطرح شد.