شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان اصفهان
تاریخ : شنبه 10 تير 1402
کد 80

در جلسه کارگروه کارشناسی شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان تأکید شد؛

ضرورت تدوین دستورالعمل هماهنگ و شفاف برای تخصیص سوخت به واحدهای معدنی

مشکلات واحدهای صنعتی و معدنی در تأمین نفت گاز و سامانه سدف (سامانه درخواست فرآورده‌های سوختی) در جلسه کارگروه کارشناسی شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان مطرح و بررسی شد.
جلسه کارگروه کارشناسی شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان جهت بررسی این موضوع در تاریخ 07/04/1402 با حضور مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری، معاون دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری، رئیس مهندسی فرآورده‌های شرکت ملی پخش، مشاور مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اصفهان، نمایندگان بخش معدن اداره صمت استان، کارشناس حمل‌ونقل اداره راهداری استان، نماینده مدیرعامل ذوب‌آهن نطنز، مشاور مدیرعامل فولاد و ذوب‌آهن نطنز و معدن چاه پلنگ، حراست کمیسیون هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان، مشاوران کمیسیون معادن و انرژی اتاق بازرگانی، مشاور حقوقی اتاق بازرگانی، نمایندگان سازمان‌های مدیریت و برنامه‌ریزی، اداره‌کل امور اقتصادی و دارایی استان، دبیر اتاق اصناف، مدیر واحد حقوقی و نظارتی اتاق، جمعی از معدن‌داران استان و اعضای بخش خصوصی و تعاونی شورا برگزار شد.
در پایان این جلسه و پس از استماع نظرات حاضران، مقرر شد کارگروهی با حضور فعالان بخش معدن و مجموعه شرکت پخش با محوریت کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق اصفهان برگزار شود و فرمول‌های محاسباتی تخصیص سوخت معادن و موارد مطرح‌شده در این جلسه  مورد بررسی قرار گیرد و پیشنهادات حاصل از این کارگروه به دبیرخانه شورای گفت‌وگو جهت برگزاری جلسه کارشناسی آتی و جمع‌بندی نهایی پیشنهادات و راهکارها ارجاع شود. همچنین دستورالعمل هماهنگ و شفاف برای میزان سهمیه، نحوه تخصیص و توزیع جهت ارائه به متقاضیان در جهت کاهش برخورد سلیقه‌ای کارشناسان و بی‌نظمی موجود توسط شرکت ملی پخش تهیه شود.
از طرف دیگر، ابلاغ دستورالعمل بازرسی به کارشناسان برای استفاده در مواقع بازدید و تهیه گزارش توسط شرکت ملی پخش تهیه شود و برای تسهیل امور اداری که به‌صورت ماهیانه برای سهمیه انجام می‌گیرد، به‌صورت شش ماهه برای متقاضیان محاسبه و در نظر گرفته شود و حواله خروج از انبار و حمل آن در هر ماه صادر گردد.
در ارتباط با موضوع مجتمع‌های معدنی با جبهه کارهای استخراج متعدد، با توجه به وجود مشکلات متعدد به‌وجود آمده از سال 1397، لازم است مانند گذشته درخواست سوخت و حمل آن بر عهده هر شخص پیمانکار بهره‌برداری قرار گرفته و با استناد به ارائه مستندات قرارداد از طرف مجتمع معدنی به شرکت پخش به صورت مستقل فرآیند ثبت درخواست انجام پذیرد.
همچنین در خصوص تأیید سهمیه ماه‌های آینده متقاضیان، خرید، حمل سهمیه و میزان مصرف ماه‌های گذشته توسط شرکت پخش ملاک عمل قرار نگیرد و سهمیه بر اساس پیش‌بینی تعداد و ساعت کارکرد ماشین‌آلات، میزان استخراج مواد معدنی و باطله‌برداری و ... تخصیص یابد.