شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان اصفهان
تاریخ : پنجشنبه 13 مهر 1402
کد 95

با تصویب شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان

شورای انرژی استان اصفهان تشکیل می‌شود

یکصد و سی امین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان اصفهان چهارم شهریور ماه سال جاری در محل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان برگزار و تصمیمات اولیه به منظور تشکیل شورای انرژی این استان اتخاذ شد.
در این جلسه که بررسی و تصویب سازوکار فعالیت، ماموریت‌ها و شرح وظایف نمایندگان بهبود کسب و کار در دستگاه‌های اجرایی یکی از دستور کار‌های آن بود، در خصوص تشکیل شورای انرژی استان و نیز بررسی وضعیت اجرای مصوبات شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی این استان در سال ۱۴۰۱ نیز بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

در همین راستا، در خصوص تشکیل شورای انرژی استان اصفهان ضمن تعیین ترکیب اعضا؛ شرح کار این شورا هم تعیین و تصویب شد. به این ترتیب مقرر شد دفتر انرژی استان، گروه کاری تخصصی توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر و کلیه کمیته‌ها و کارگروه‌هایی با دستور کار مشابه، جهت طرح مسائل مرتبط با حوزه انرژی در شورای انرژی استان ادغام شوند. 

همچنین ترکیب اعضای این شورا نیز تعیین و ریاست آن بنا بر تصمیم استاندار استان اصفهان به یکی از معاونین هماهنگی امور اقتصادی و یا هماهنگی امور عمرانی سپرده و کمیسیون انرژی و صنایع پتروپالایشی اتاق بازرگانی هم عهده دار دبیری شورا شد. ضمن اینکه قرار است در شورای انرژی استان اصفهان، اتاق بازرگانی اصفهان و کاشان، اتاق اصناف، اتاق تعاون، خانه صنعت، معدن و تجارت و تشکل‌های تخصصی مرتبط به فراخور موضوع نمایندگان بخش خصوصی را تشکیل دهند. 

به نمایندگی از دولت هم علاوه بر دفتر مرتبط ذیل معاونت هماهنگی امور عمرانی و امور اقتصادی استانداری، نمایندگان اداره کل مدیریت بحران استانداری، شهرداری اصفهان، اداره کل محیط زیست، اداره کل صنعت، معدن و تجارت، سازمان جهاد کشاورزی، شرکت برق منطقه‌ای، شرکت توزیع نیروی برق استان و شهرستان، شرکت‌های مدیریت تولید برق اصفهان، شرکت گاز اصفهان، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اصفهان، هلدینگ پتروپالایش اصفهان و سایر دستگاه‌های اجرایی فراخور موضوع در این شورا حضور خواهند داشت. 

این شورا قرار است علاوه بر رفع موانع و جذب سرمایه‌گذاری در حوزه تولید انرژی خصوصا انرژی‌های تجدیدپذیر، اجرای قوانین حوزه مدیریت انرژی را تسهیل کرده و در این راستا بسته‌های پیشنهادی خود را به شورای برنامه‌ریزی و شورای گفتگوی استان ارائه دهد. 

همچنین بررسی ظرفیت‌های قانونی موجود در مدیریت مصرف انرژی، تعیین و تصویب ابزار‌های تحکمی و تشویقی در خصوص نحوه مدیریت سوخت و رصد و پایش وضعیت مصرف انرژی در سطح استان و ارائه گزارشات تحلیلی ـ مدیریتی نیز از دیگر وظایف این شورا خواهد بود. 

شورای انرژی استان اصفهان همچنین باید ضمن برنامه‌ریزی برای توسعه و ترویج استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر، نظرات و پیشنهادات نهاد‌های ذیربط را با موضوع تولید و مدیریت مصرف انرژی در سطح استان جمع‌آوری و بررسی کند.