شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان اصفهان
تاریخ : دوشنبه 29 خرداد 1402
کد 78

در صد و بیست و هفتمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان اعلام شد؛

کسب رتبه اول استان اصفهان در احیاء واحدهای تولیدی راکد و افزایش ظرفیت واحدها در کشور

رئیس شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان در صد و بیست و هفتمین جلسه این شورا، از کسب رتبه اول استان اصفهان در احیاء واحدهای تولیدی راکد و افزایش ظرفیت واحدها در سال 1401، طبق گزارش وزیر کشور خبر داد.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان، صد و بیست و هفتمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان اصفهان به بررسی مسائل مربوط به توسعه و بهره برداری از کارگو ترمینال فرودگاه شهید بهشتی اصفهان اختصاص یافت. 
سید رضا مرتضوی استاندار اصفهان در این جلسه ضمن تبریک سالروز تشکیل جهاد سازندگی، ابراز امیدواری کرد: روحیه مجموعه جهاد سازندگی در تمامی دستگاه‌های استان و کشور حفظ شده و ارتقاء یابد و ره‌آورد آن خدمت‌رسانی بیشتر در دستگاه‌های اجرایی باشد.
وی در ادامه از احراز رتبه اول استان اصفهان در زمینه احیاء واحدهای تولیدی راکد با 423 واحد تولیدی حوزه صنعت، گردشگری و کشاورزی، همچنین افزایش ظرفیت 1472 واحد تولیدی استان، در سطح کشور طی سال گذشته مطابق با گزارش ارائه شده از سوی وزیر کشور به رئیس‌جمهور، خبر داد و گفت: این در حالی است که استان اصفهان در بخش طرح‌های سرمایه‌گذاری شده به بهره‌برداری رسیده با 844 واحد در سطح کشور، موفق به کسب رتبه دوم شد.
وی ضمن تقدیر از دست اندرکاران این حوزه، تصریح کرد: کسب این رتبه‌ها طلیعه همت جمعی و وفاق دولت و بخش خصوصی برای تبدیل کردن استان اصفهان به مأمن سرمایه‌گذاری است.
همچنین امیر کشانی رئیس اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه، مشارکت حداکثری فعالان اقتصادی در انتخابات دوره دهم پارلمان بخش خصوصی اصفهان را پیام‌آور تاثیر برنامه‌ریزی‌های درست در پویایی فعالان اقتصادی و همت جمعی برای اعتلای اقتصادی، علی‌رغم تلاش برای دلسردی مردم دانست.
وی برنامه‌ریزی برای کمک به توسعه صادرات استان و کسب درآمدهای بیشتر ارزی از طرق مختلف مانند ایجاد دفاتر نمایندگی اتاق بازرگانی در کشورهای هدف صادراتی و برگزاری دوره‌های آموزشی جامع در این حوزه برای صاحبان کسب و کار را از مهم‌ترین برنامه‌های دوره دهم پارلمان بخش خصوصی اصفهان معرفی کرد و ابراز امیدواری نمود: با همراهی دولت بتوان اتفاقات مثبتی را در حوزه اقتصاد رقم زد.
دبیر شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان اصفهان در ادامه، تحولات کشور در زمینه سیاست خارجی را نقطه عطفی برای افزایش تعاملات تجاری ایران با کشورهای مختلف و رشد صادرات کشورمان دانست و در پایان سخنان خود، خواستار همت جمعی دولت و بخش خصوصی برای امیدآفرینی در جامعه مطابق با سخنان اخیر مقام معظم رهبری شد.
در ادامه جلسه در خصوص مسائل مربوط به توسعه و بهره‌برداری از کارگو ترمینال فرودگاه شهید بهشتی اصفهان تبادل نظر و عنوان شد: عدم وجود خدمت پست سریع در کارگو ترمینال اصفهان، نبود طرح فنی-اقتصادی به روز، به منظور بهسازی و توسعه کارگو، کاهش ظرفیت فعال هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران -هما- در اصفهان طی سال‌های اخیر، عدم وجود تنوع در مقاصد پروازی خارجی، نداشتن رغبت فعالان اقتصادی به استفاده از روش حمل هوایی برای صادرات به دلایل مختلف از جمله به صرفه نبودن، عدم آگاهی و نبود مقاصد متنوع، اختلاف نظر در تعیین زمان شروع قرارداد BOTکارگو ترمینال و نبود روال و بستری مشخص برای استقرار دفاتر شرکت‌های خدمات هوایی در محل کارگو ترمینال از مهم‌ترین مشکلات توسعه و بهره‌برداری کارگو بوده و مقرر شد کمیته‌ای برای رفع این موارد و عملیاتی کردن راهکارهای پیشنهادی جلسه کارشناسی شورای گفت‌وگو تشکیل شود.
در ادامه این جلسه ضمن معرفی اعضای جدید بخش خصوصی شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان، از عملکرد اعضای پیشین تقدیر شد.