شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان اصفهان
تاریخ : شنبه 8 آبان 1400
کد 17

در یکصد و هفتمین نشست شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی استان تاکید شد:

ویه دستگاه‌های اجرایی در برخورد با فعالان اقتصادی با نگاه صحت عمل، تسهیل‌گری و کسب رضایت ایشان باشد/ توجه ویژه به بهبود شاخص امنیت سرمایه‌گذاری مطالبه اول فعالان اقتصادی استان اصفهان

استانداراصفهان در یکصد و هفتمین نشست شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی استان اصفهان توجه به گزارشات و پیشنهادهای بخش خصوصی به عنوان یک داده ارزشمند وقابل اتکا را ضروری دانست.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان یکصد و هفتمین نشست شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی استان با حضور استاندار، رییس کل دادگستری، دادستان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، رئیس اتاق بازرگانی اصفهان، روسای تشکلهای اقتصادی و صنفی، اعضای هیئت رئیسه و هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی، مدیران کل دستگاه‌های اجرایی و فعالان اقتصادی استان برگزار شد.
در این جلسه سیدرضا مرتضوی، استاندار اصفهان با بیان اینکه ما وارث مجموعه‌ای از اقدامات موثر  با عملکرد مطلوب هستیم که ظرفیت اقتصادی وصادراتی بزرگی را در استان صنعتی اصفهان فراهم کرده اند، از زحمات و تلاش‌های پیش کسوتان کارآفرینی و مدیران دستگاه‌های اجرایی و قضایی استان که زمینه رشد فعالان اقتصادی را فراهم کرده اند تقدیر و تشکر نمود.
 وی شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی را فرصت مناسبی برای مفاهمه، ایجاد زبان مشترک، هم افزایی و تقسیم کار در راستای رفع موانع تولید و بهبود فضای کسب و کاردانست و تصریح کرد: ارتقاء رتبه استان اصفهان درشاخص فضای کسب و کار از طریق تعامل اتاق بازرگانی اصفهان، اتاق‌های اصناف و تعاون، بخش‌های حاکمیتی و دستگاه‌های قضایی، نمایندگان مجلس و همراهی دستگاه‌هایی اجرایی محقق شده و قابل تقدیر و ستایش است. وی استمرار این مسیر و بهبود این شاخص‌ها جهت کسب چند رتبه اول در کشور را لازم شمرد و تاکید کرد تحقق این مهم بدون قدردانی امکانپذیر نخواهد بود.
مرتضوی در ادامه گفت: باید در ادامه مسیر شورای گفت‌و‌گو تعیین هدف شود تا در قالب کمیته و کارگروه‌های شورای گفت‌و گو شرایط ارتقاء این شاخص در حداقل زمان ممکن شود.
وی نیروی انسانی دقیق، فکور، پرتلاش، پیگیرو دارای نگاه خیرخواهانه استان را پتانسیل اول اصفهان معرفی و تاکید کرد راه پاسداشت این افراد فراهم کردن شرایط گفت‌و‌گو و هم‌فکری حول نظام مسایل می باشد.
استاندار اصفهان  گفت: توجه به این داده‌ها در رفع بسیاری از فرایندهای مُطَوَل و آسیب زا درحوزه‌های مختلف بویژه سرمایه گذاری و صادرات حایز اهمیت است. مرتضوی ورود فعالان بخش خصوصی به حوزه مسئولیت اجتماعی را ناشی از نگاه خیرخواهانه دانست وتصریح کرد:این نگاه ستودنی است.
وی تاکید کرد رویه دستگاه‌های اجرایی در حوزه‌های مختلف مانند مباحث مالیاتی باید در یک جامعه شیعی و مومن نگاه خیرخواهانه و متکی بر کسب رضایت مردم باشد و به گونه‌ای با فعالان اقتصادی برخورد شود که رضایت آنها جلب گردد.
وی افزود:لازم است محور رفتار با فعالان اقتصادی تغییر یافته و خود را با نگاه مکتبی نزدیک کنیم.
رئیس شورای گفت و گو در ادامه ریشه بسیاری از معضلات حوزه سرمایه گذاری در استان را نگاه تمرکز گرا درکشور دانست و افزود: لازم است نمایندگان مجلس، دولت و وزرا با مطالبه گری مداوم، ساز و کار انتقال فضای تصمیم گیری، ظرفیت سازی در دستگاه های مختلف  و تصمیم گیری در حوزه دستگاه‌هایی قضایی و اجرایی به استان ها را فراهم کنند.
مرتضوی با بیان اینکه دولت کنونی دولت مردمی بوده تصریح کرد: به حداقل رساندن فاصله مردم و حاکمیت، دغدغه شخص رئیس جمهور محترم است. استاندار اصفهان با تاکید بر اینکه بسیاری از مشکلات فعالان اقتصادی با اصلاح فرایندها و رویه‌ها وایجاد نگاه راهبردی امکانپذیر است خواستار ارایه نظرات و پیشنهادات دستگاه‌های مختلف اجرایی در راستای کوتاه کردن رویه‌های موجود در دستگاه‌های اجرایی شد.
وی همچنین از فعالان بخش خصوصی درخواست کرد با ارایه پیشنهادات دقیق‌تر و راهبردی‌تر یاری‌رسان استانداری برای حل معضلات کارآفرینان و صاحبان کسب و کار باشند.
توجه ویژه به بهبود شاخص امنیت سرمایه‌گذاری در استان مطالبه اول فعالان اقتصادی است
دبیرشورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان نیز در این نشست ضمن عرض خیرمقدم به استانداربرای حضور در اولین جلسه شورای گفت‌و گو ، از تلاش‌ها و زحمات مدیران دستگاه‌های اجرایی و قضایی در راستای همراهی با بخش خصوصی در بهبود شاخص‌ها طی سی ماهه گذشته تقدیر و تشکر کرد.
مسعودگلشیرازی افزود: در جنگ اقتصادی نباید سربازان عرصه اقتصاد کشور موردآزارقرار گیرند.
وی دقت نظر و توجه ویژه به بهبود شاخص امنیت سرمایه گذاری در استان را در کنار بهبود شاخص محیط کسب و کار که طی دو سال گذشته با همت مدیران دستگاه‌های اجرایی و قضایی محقق شد را یک الزام اجتناب ناپذیر دانست.
رئیس اتاق بازرگانی اصفهان از اعلام آمادگی بخش خصوصی برای یاری رسانی به دولت در این حوزه خبرداد.
گلشیرازی همچنین دقت نظر بر روی بهبود شاخص‌های محیط کسب و کار را بعنوان مهم‌ترین معیار ارزیابی مردم از مسئولین، حائز اهمیت خواند و تصریح کرد: دقت نظر در این زمینه منجر به بهبود وضعیت اقتصادی استان خواهد شد.
شایان ذکر است در ابتدای این جلسه روسای اتاق‌های اصناف و تعاون و کمیسیون‌های تخصصی اتاق و بیش از ۲۲نفر از حاضرین به عنوان روسای تشکل‌ها و انجمن‌ها و فعالان اقتصادی به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند.